أهلآ بك فى مجلة جمال حواء, جمالك يبدأ من هنا.. بالصور: كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت

بالصور: كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت

 كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت

تقدم لك اليوم مجلة جمال حواء طريقة كريم الزنجبيل وقد صادفتنى طريقة عضوة باحدى الجروبات على الفيسبوك , كنت قد سمعت مسبقآ عن كريم الزنجبيل بزيت الزنجبيل لكن هذه الطريقة مختلفة قليلآ , وكما عودتك مجلة جمال حواء على الوصفات المجربة والفعالة فقد بحثت بنفسى عن كريم الزنجبيل فى محرك البحث جوجل ووجدت طرق كثيرة ولكن معظمها تتفق فى المكونات الأساسية..وهى الزنجبيل المفروم والمغلى ...وخل التفاح وأى كريم مرطب..اقرئى أيضآ:
طريقة رائعة لشد ترهلات وجلد البطن
مقشر البن المطحون الرائع للسيلوليت

من صاحبة الوصفة:
حبيت اوريكم كريم الجنزبيل بتاعي للتخسيس عمايل اديا وحياه عنيا ممتااااااااز والله بيسيح الدهون وبيختفى السلولايت واحلى مافيه انو طبيعي وعارفه كل مكوناته معلش مزهقاكم با الاكل الدايت والمشوربات تقدروا تسموني خبيرة الدايت فى الجروب ههههههههه من كتر ماجربت كل الرجيمات والمشوربات الحارقه والطرق والحيل ....


الطريقه على بعض: هنبشر الجنزبيل الاخضر هنشتريه من السوبر ماركت من قسم الخضار اشترو اقل كميه حوالى ربع كيلو لو هتعملوا برطمان واحد بس نصيحه اعملوا بالمره برطمانين لان البرطمان بتدهني بيه الجسم ويادوب يكفى اسبوعين او تلاته .
اقرئى أيضآ: 3 وصفات فعالة لتخسيس الخصر البطن والأرداف
حصريآ: أفضل كريم فعال ومجرب لتفتيح المنطقة الحساسة بالخطوات المصورة
وداعا للكرش...بدون تعب
وهنحط البشر فى حله وميه عليهم يادوب تتغطى ونغليهم ونغطي عليهم لحد ما ينزل عصارته خالص ونصفى الغلى ده ونجيب صحن كبير ونفضى علبه الجليسوليد الصغيرة على حسب كميتك ونحط يادوب معلقتين كبار من فيكس انا حطيت العلبه كلها عشان كانت كميه وهتحطي 3 معالق كبار ميه ورد و3 معالق كبيره خل تفاح وتقلبي تقلبي وبعدين تحطي عصارة الجنزبيل وتقلبي تقلبي لحد ما الكريم يبقى زي بتاعي كده هي عمليه تقديريه وعلى فكره انا بشرتي من النوع الحساس جدااااا بس الحمد لله معمليش اى ضرر ليا ولصحباتي بس الى خايفه برضه تمنع الفيكس بس هو بيساعد بيدي صهد كده وحراره وبيخلى الجسم كله يعرق...
الوصفه دي هتعملوها من غير خل التفاح لان طلعله اضرار لاي بنت تستخدمه وتيجي تتجوز وتولد قيصري بطنها مش هتتخيط لانه بيفسد طبقات الجلد وكمان ممنوع استخدامه للحوامل عادي شيلو خل التفاح من الوصفه اهم حاجه الجنزبيل هو الى بيسيح وطبعا بيتدهن على الوراك والبطن والمؤخرة والدراعات وطبعا لالالالازم رياضه عشان الكريم يشتغل.

 بالصور: كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت
ده شكل الجنزبيل الاخضر لو هتعملى 3 برطمانات يكفى اوى زي قطعه الجنزبيل دي والعلبه الكبيرة دي علبه كريم الجنزبيل والصغيره ده الفكس بتاع العظام زي ابو فاس ولو عايزين تشيلوه عادي برضه بس هو بيسخن الكريم اسرع ماعلينا والاورانج دي علبتي الفاضيه الى كان فيها الكريم القديم الى استخدمته ودي كفتني شهر كنت بدهن كل يوم على كل جسمي ده للى سالوا قد ايه تكفيني

وده الجنزبيل بشرته استعدادا لغلى البشر



وهنا بعد ماغليه وصفيته وطبعا هنرمي البشر انا عندي الكريم عاملاه بس ده بشر عشان كمان هشرب الجنزبيل ده لانه بيحرق الدهون ويعلى الحرق وعمليه الايض
 بالصور: كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت

ده شكل الفكس عن قريب
 بالصور: كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت

دي العلبه الصغيرة تكفى تعمل 5 علب كريم للى حابه طبعا

 بالصور: كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت



ده كريم الى هنخلط بيه مغلى الجنزبيل والفكس معاه وميه الورد

دي شكل علبتي الفاضيه الى كفتني شهر وبرضه لو مش هتعرفى تجيبي كريم جليسوليد الاحمر تقدري تجيب كريم 21 او اى كريم من غير اى اضافات كريم عادي جدااااااااااا المتوفر معاكم اعملوه اديني سهلتلكم المقادير اهي بالصور: كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت



طريقه كريم الجنزبيل: هنغسل الجنزبيل الى ورتهولكم فى الصورة ونبشرة ونغليه ونصفيه ونسيبه يبرد ونجيب وعاء ونفضي كريم الاحمر او اى كريم عادي من دون اضافات ونحط عليه 3 معالق فيكس للى تحب و4 معالق ميه ورد ونقلب وبعدين نصب شويه شويه مغلى الجنزبيل ونقلب نقلب بمضرب البيض اليدوي عشان يتجانس مظبوط ونخليه قوام كريمي منزودش ميه كتير يقوم يبقى سايط وطبعا بعد ما يبرد لان لو عملتيه وهو سخن الكريم هيبوظ بالصور: كريم الزنجبيل للتخسيس والتخلص من السيلوليت


دي بدله الساونا بتاعتي بس الاصليه المبطنه قطن بتخلى الجسم سخن اوي وبيعرق كتييييييير طبعا بدهن الكريم وبعدن البسها واعمل رياضه او اتمشى الكريم بيبقى فعال بالحراره والحركه بنصحكم تجربوا رقصه الزومبا خطيييييييره جربتها امبارح وهعملها النهرده تاني كانت فيه بنوته هنا الله يكرمها منزله البوست عنها وحطت فيديو عاليوتيوب رهيبه بتحرك كل عضله فى الجسم ودهنت الكريم ولبست البدله وهاتك يا زومبا ههههههههه عرقت كتييير بس وجع جسمي بان تاني يوم الى هو النهرده بس هكمل دي اجدع من الايروبكس هههههههه 
وطبعا نصيحه عشان متمرضوش انا بطفى التكيف وبلعب رياضه لان مع العرق ممكن ابرد جامد لان جسمك سخن وعرقان وتيار الهوا بارد بس السعوديه هنا حر لكن فى مصر الجو برد خلوا بالكم مفيش وحده تلعب بيه وتعرق وتخش تستحمى على طول لالالا اهدي شويه وخلى جسمك حرارته الطبيعيه ترجع واقفلى الشبابيك الله يكرمكم خلى بالكم بلاش حد يتعب بسببي واى سؤال انا تحت امركم يارب اكون قدرت افيدكم وادعولى بقى اخلف بنوته تبقى اخت لابني ياسين  اختكم هبه


طريقة الإستعمال :

قومي بدهن الكريم على المناطق المرغوب علاجها ولفيها بكيس نايلون أو البسي ملابس قطنية ..ودعيه أكبر وقت ممكن على الجسم ومن ثم اغسليه 


ملاحظات مهمة : 

لا تقلقي من الرائحة فهي مؤقتة وتزول ومفعول الكريم بإذن الله رائع 
قومي بقياس محيط الجسم قبل البدء بالكريم لتلاحظي الفرق بعد أسبوع أو أكثر 
لنتائج أفضل يجب القيام بمجهود جسدي سواء بالبيت أو رياضة خفيفة 

من الممكن إضافة ملعقتين زيت الزنجبيل على الوصفة..
 





ودى بعض الكومنتات من على الفيس لصاحبة الوصفة مشكورة بتشرح فيه الطريقة:
معلش شلت عنوان البروفايل علشان خصوصيتها:


 Koko طريقه كريم الجنزبيل: انا عملت كميه كبيره تقريبا 7 علب لان صحباتي اتهبلوا لما شافوني خسيت واصروا اعملهولهم فا المقادير دي هنحاول نظبطها مع بعضينا لان اكيد كل وحده فيكم هتعمل برطمان على قدها

 Koko وقبل ما اكتب الطريق هقول كلمه عشان مفيش وحده تيجي تدعي عليا الى بيولدو قيصري متدهنش على بطنها انا بدهنه لانى ولدت طبيعي الا بقى ازا مثلا الجرح فات عليه مده وخف خالص انا بدهنه على وراكي والمؤخرة ودراعي وبطني


 Koko انا كنت بصحي الصبح اشرب كاستين ميه عشان تغسل الجسم من السموم وتنزل الدهون فى البول وبدهن الكريم وبلبس بدله الساونا والعب على العجله نص ساعه والعب ايروبكس نص ساعه وشكرا على كده ولو قدرت انزل اتمشى نص ساعه او ساعه العصريه جوزي بينزلنى ولو مقدرتش مش بنزل لكن لما خسيت عليه كنت لسه متجوزتش فا كنت بمشي كل يوم ساعه وبلعب فى البيت وعملته تاني عشان اخس بعد ماولدت 



 Koko انا بدهنه وبلبس بدله الساونا المبطنه صحبتي كانت بتلف زي سوليفان الاكل الشفاف على بطنها بعد ماتدهنه كانت بتلفه على وسطها وبطنها وخست جامد عليه


 Koko لالالا يارودي اول ما البشر يغلى اطفى عليه وسبيه يهدى شويه وكل المزج للخليط فى طبق خارجي عالبارد طبعا عشان الخل هيفصل عن الكريم فى الحراره وهيبوظه



 Koko انا كنت بحطه وانا برضع بس مش بقرب للصدر خالص عالبطن من تحت كده وبخلص رياضه واستحمى فورا


 Koko الطريقه بمقدار قليل : علبه جليسوليد كامله و3 او 4 معالق فيكس و3 معالق خل تفاح و3 معالق ماء ورد ونخلطهم سوا ونحط ييجى ربع كاسه مغلى الجنزبيل ونقلب جامد انا كنت بعمله بمضرب البيض اليدوى عشان القوام يتجانس قوى واحفظه فى علبه ياريت اكون قدرت اوصل الطريقه لمقدار برطمان
سنين خسيت بسببه كتييييير بس للامانه مكنتش بتعشى وبمشي كل يوم ساعه هو فعاليته بتعلى فى الرياضه والمجهود جدااا والى خلاه يفرق اووى كنت بدهنه والبس بدله الساونا المبطنه الاصليه..




صاحبة الوصفة: Kala Koko
شاركى الموضوع مع صديقاتك (:

0 التعليقات :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

......................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...